Yksi juttu minulla on jonka haluaisin vielä toteuttaa. En tosin enää näiden sulien aikaan, mutta ehkä ensi kesänä. Tämä haave on ollut mielessä jo useampana kesänä, on vain jäänyt toteuttamatta.

Haluaisin viettää edes yhden yön teltassa. Nii'in... TELTASSA!

Siitä on tosi kauan kun telttaretkellä olin ja siitä kyllä jäi vähän huonot muistot. Olimme pohjoisessa kilpailureissulla ja majoituimme telttoihin. Meidän perhettä ol 5 henkeä joten emme sopineet samaan telttaan, vaan isä vanhimman pojan kanssa majoittuivat pienempää ja minä 2:n nuoremman kanssa suurempaan telttaan.

Alussa meni kaikki hyvin, mutta sitten yllätti sadekausi. Vettä satoi yöllä sekä päivällä. Sadevarustus oli kotona, onneksi muovia oli mukana josta teimme teltoille lisä suojan ettei vallan suuhun sadevesi tullut.

Omat sekä lasten vaatteet olivat märät. Yritin ripustaa niitä teltan kattoon kuivamaan. Yöllä nousin pitämään tulta kaasukeittimessä, että sain lämpöä edes vähän, ettei lapset sentään paleltuneet.

Kotiin päästyä totesin, että telttaitu saa minulle riittää.

Mutta siitä on kulunut jo vuosikymmeniä ja niinpä ikävät muistotkin haihtuneet. Halu kokea vielä edes yksi yö teltassa, on kasvanut vuosi vuodelta. Ostinkin jo postimyynnistä, muutama vuosi takaperin, aivan uuden teltan, eihän siitä vanhasta hiiren syömästä ollut enää mihinkään. Aloin pystyttämään sitä pihamaalle, tarkoituksena että lapsetkin saavat pitää sitä leikkimökkinään, kunhan mummo on testannut sitä yön ajan.

Mutta kuinkas kävikään, teltta olikin rikkinäinen. Palauttaahan se piti, eikä tullut sitten uutta tilalle hankittua.

Nyt olen päättänyt, että ensi suvena pitää jonkunlainen juttu hommata, että saan kokeilla sen yön vieton ulkosalla. Kyllä se pitää tiivis suoja olla, pelkästä viltistä tehtyyn telttaan voi tulla vaikka yövieraita, sammakoita, hiiriä tai jopa supikoiriakin. Hyi sentään. Ja kotipiha riittää leiriytymispaikaksi jos en keksi parempaa.

Ihan sairaita mielitekoja minulla, vai mitä?